Vážení uživatelé,
16. 8. 2020 budou služby Blog.cz a Galerie.cz ukončeny.
Děkujeme vám za společně strávené roky!
Zjistit více
IN THE END, WE ONLY REGRET THE CHANCES WE DIDN'T TAKE.

Solotrip po Belgii - Brugge

3. dubna 2019 v 10:23 |  Výlety
Pivo, hranolky, wafle a čokoláda...čtyři věci, které musí každý ochutnat při návštěvě Belgie. Já osobně si všechny tyto ňaminy užila nejvíce Brugge (Brugách), které byly jednou ze tří zastávek mého víkendového výletu. První zastávkou byl Gent, poté jsem se přesunula právě do Brugge a víkend jsem zakončila samozřejmě v Bruselu.

Brugge je malé a nádherné město na západu Belgie, je obklopeno řekou s pár kanály sahajícími až do historického centra. Už předem jsem si díky strýčka Googla vytipovala přibližnou trasu se všemi "must see", protože štěstí přeje připraveným ;) Jak v Ghentu, tak v Brugge mi tahle offline předpřivená mapka stačila, v Bruselu jsem, ale byla ztracená pořád. Ale v tom je i to kouzlo cestování osamotě - člověk je lehce ztracený, ale vlastně ztracený vůbec není. :) Havní je ta pohoda a klídek, žádný stres, že zavedete kamarády někam úplně jinam.

Přijela jsem vlakem kolem deváté hodiny, kdy nejspíš dojely i snad všechny cestovní skupiny, ale já narozdíl od nich nemířila do centra, ale na procházku kolem řeky. Vážně jsem za celou cestu potkala maximálě 10 lidí. Od první chvíle jsem byla jakov pohádce, kolem řeky je několik věží, brán, ale hlavně je lemovaná rozkošnými větrnými mlýny. Za mě absolutně nejlepší část celého výletu, snídaně na břehu řeky, asi po hodině z téhle procházky jsem psala domů, že už se asi nevrátím :D

Po téhle ranní procházce jsem se vydala podél kanálu do centra. Dalším místem k návštěvě je určitě muzeum čokolády ChocoStory. Nejenže už při koupi vstupenky dostanete kus čokolády, ale celou prohlídku doprovázejí malé ochutnávky zakončené i živou ukázkou výroby pralinek, opět s ochutnávkou ;) V muzeu se člověk dozví vše od původu, pěstování, výroby, složení až po všechny pozitivní účinky na tělo. Stjnou dávku informací dostanete v muzeu o hranolkách Frites museum. Na konci muzea je také mini restaurace, kde za asi 2 eura dostanete takovou porci hranolek, že je velmi velmi těžké ji dojíst -> oběd zvládnut. Pro tyto dvě muzea lze koupit levnější kombinovanou vstupenku.

Nejvyšší čas projít si historické centrum s mnoha náměstími, věžemi a dalšími menšími kanály. V centru je spousta malých hospůdek s velkým výběrem piv, a po takovém obědě je třeba se napít ;) Ochutnávka piv a exkurze po pivovaru se dá zamluvit v místním pipovaru De Halve Maan.

Ve tři hodiny jsem měla check in v hostelu Europa, který je jen trošku bokem od centra, cca 10 minut od autobusového nádraží v parku. Hostel mohu jen a jen doporučit, 4 lůžkový, čistě dámský pokoj a snídaně v ceně jsou prostě výhra.

Po menším odpočinku a dobití mobiluu jsme se vrátila do centra prozkoumat místní uličky trochu více. A taky samozřejmě vybrat nějaký z mnoha obchůdků s waflemi. Celý víkend jsem byla na waflové dietě :D každý den v jiném městě jsem si dala jinou. Doporučuju :) ˇ5ekla bych, že leoší dietku nikdo jen tak nevymyslí. Tady jsem si dala s jahodami a šlehačkou ( v Gentu jen čistě s nutelou, nejlepší wafle byly v Bruselu, kde za téměř stejnou cenu a i méně než v obou menších městech, seženete walfli s kombinací všeho - ovoce, čokoláda/karamel/nutela a šlehačka...a kdo ví co ještě).

Ňam.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Lu Wild Lu Wild | Web | 3. dubna 2019 v 15:56 | Reagovat

Parádní výlet! Bruggy jsou krásné, líbilo se mi tam úplně nejvíc z celé Belgie, kde jsem byla na šest dní v září a celkem jsem navštívila také tři města: Bruggy, Antwerpy, Brusel.
A ubytko jsem taky řešila hostelem Europa! :D Akorát jsme tam zrovna chytly děcka na výletě, takže tam po ránu byl v jídelně dost šrumec, ale ve finále to nevadilo :)

2 Eliss Eliss | Web | 3. dubna 2019 v 18:21 | Reagovat

Ta vafle vypadá luxusně, do Belgie bych se chtěla také jednou podívat :)

3 Miroslav Skopal Miroslav Skopal | 3. dubna 2019 v 22:57 | Reagovat

Gastronomická exkurze zakončená kalorickou bombou - i to je kouzlo cestování single. Máte jistotu, že nikdo nebude ujídat.

4 naerasmusajestedal naerasmusajestedal | 7. dubna 2019 v 21:19 | Reagovat

[1]: Taky se mi líbily nejvíce :) Antwerpy jsem navštívila v únoru a taky super, ale Brugy mě doopravdy okouzlily

5 naerasmusajestedal naerasmusajestedal | 7. dubna 2019 v 21:20 | Reagovat

[2]: Tak pak nezapomenout na belgickou velkou čtyřku :D Pivo, hranolky, vafle a čokoládky :)

6 naerasmusajestedal naerasmusajestedal | 7. dubna 2019 v 21:21 | Reagovat

[3]: To teda :D jedna z největších výhod je vážně to, že můžete jíst cokoliv, kdykoliv a kdekoliv a neřešit, co by chtěli ostatní :)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.